What the Bible says about light and seed

The True Light "In him, (the Lord Jesus) was life, and that life was the light of men. The light shines in the darkness, but the darkness has not understood it. The true light that gives light to every man was coming into the world,…the world didn’t recognize him." John 1:4,9.

The Good Seed and the Weeds “The kingdom of heaven is like a man who sowed good seeds in his field. But while everyone was sleeping, his enemy came and sowed weeds among the wheat and went away. Matthew 13:24,25.

Friday, April 23, 2010

Happy Birthday Mirian



Today is my wife Mirian's birthday.
I want to thank God for giving me such a blessing.

Three years ago, Mirian appeared out of nowhere just as in a dream. I am a realist, but I couldn't help it, I just wanted to prove to myself if it was true that when we grow older, some of us become like little children again. Wow, this has been even better than what I imagined it to be. Mirian has taught me so much. She opened my eyes to the beauty and the joy found in simple things of life.

Her childlike faith and love for her Heavenly Father has given me a renewed hope and a desire to seek God and trust in His promises like never before. Her courage and perseverance in the face of adversity have been an example for my life.

Her smile and contagious joy has been a source of great happiness in our home and her beautiful music has soothed and lifted up my sometimes weary soul at the end of a hard day. I am a very blessed man indeed for having such a wonderful wife and best friend.

Mirian, may the Lord bless you with the richest of blessings this coming year, may He be your shield and your great reward, that is the best thing I can wish to anyone, to be a friend of the Lord Jesus and be in His confidence.

Psalm 25; 14 says: the Lord confides in those who fear Him. He makes His covenant known to them.

Happy Birthday!
Jean-Louis.

9 comments:

  1. c'est un bel hommage mérité :)

    ReplyDelete
  2. Salut Anne-Marie,
    bien sur j'aurais pu ecrire un roma sur les qualites exceptionelles de Mirian, car je n'ai jamais possede le don de resumer mes pensees ou mes sentiments, on ne peut pas raconter une belle histoire quand les moindres details sont suddi important que le denouement, mais j'essaie d'apprendre avec Mirian qui est tout a fait le contraire, qui dit que les opposes ne s'attirent pas?

    Est-ce que vous etes toujours en Tunisie ou etes-vous deja rentres? on attend de belles photos avec impatience. bisous a tous.J-L.

    ReplyDelete
  3. Bonjour Jean-Louis,
    Transmets également mon "bon anniversaire" à Mirian !
    Vous avez tous les deux pleins de qualités.
    Comme on dit "les grands esprits se rencontrent". Et vous vous êtes rencontrés ...
    Chez nous on a Nicolas et Carla.
    Et chez vous, vous avez Jean-Louis et Mirian !
    TRAN

    ReplyDelete
  4. Jean-Louis meu querido amor!
    A beleza das suas palavras sempre me emocionam. Obrigada por seu carinho e amor e por tantas licóes que aprendo com voce. Estar ao seu lado é um maravilhoso presente, jamais imaginei que a vida a dois poderia ser tão linda!

    bisous

    ReplyDelete
  5. Gostei muito do novo formato do blog!

    gros bisous

    ReplyDelete
  6. Ah que linda homenagem!!!
    Cheguei muito tarde para escrevear, excuse-moi! mas em tempo de reconhecer cada uma de suas belas palavras dirigidas a minha irmã..
    Somos testemunhas de quanto você,
    JLouis tem influenciado a vida
    de Mírian em todos os aspectos
    para melhor, fazendo o que para
    nós parecia impossível, ajudá-la
    a ser ainda melhor do que já é..
    Essa união é frutífera para
    ambas, pois foi feita por Deus,
    que o Senhor os conserve
    sempre unidos e cheios de amor
    um pelo outro.

    Amo vocês dois!!

    Ester
    .~.~.

    ReplyDelete
  7. Merci Ester,
    Je te crois, car je ne la connais que depuis peu comparee a la famille, mais certainement le Seigneur l'a place dans ma vie pour que je change aussi, j'ai beaucoup a apprendre d'elle et je reconnais que le choix de Dieu est toujours le meilleur meme si on ne comprend pas toujours exactement ses chemins...mais au moins sa main nous guide surement et votre famille entiere est pour moi un exemple d'amour, de foi et de devotion vecus qui facilitent mon integration et l'acclimatation au Brazil.

    Chacun de vous represente pour moi une aide precieuse et une des facettes de la grace abondante du Seigneur en action par l'amour que vous m'avez montre chacun selon vos dons et votre coeur.

    J'apprecie chacun de vous pour toutes les benedictions dont vous m'avez comble depuis mon arrivee.

    Ah j'oubliais l'espace et le temps....il faut que je m'arrete un peu et que je m'occupe de ma petite femme.
    Un bisou pour toi, um abraco ao meu amigo David e dois para Mamy.
    Jean-Louis.

    ReplyDelete
  8. Que fofos voces :)
    Passem no Café para checar a bela poesia de Mia Couto.
    beijos

    ReplyDelete
  9. Ola Jean-Louis! Ici la plante qui grimpe. J'ai choisi ce post pour commenter car je le trouve très joli et touchant. Cela me parle d'autant plus que je suis moi aussi amoureuse du Brésil et d'un Brésilien ;) C'est vrai que la vie est belle quand on est amoureux!

    Au fait, il s'est passé une chose étrange: impossible de publier ton dernier commentaire sur mon blog. As-tu le courage de le retaper? Sinon, pas grave, en tout cas, merci de m'avoir donné l'adresse de ton blog! Je vais pouvoir te lire plus en détail. Bises.

    ReplyDelete

Your comment is appreciated and helps me in choosing various subjects for my posts. Thank you. Ce blogger apprécie vos commentaires qui l´aident à choisir de nouveaux thèmes.. Seus comentarios são bemvindos e ajudam este blogger na escolha de uma variedade de temas.